20/4 - 3/5 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu 20/4 - 3/5 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu

20/4 - 3/5

Door: Moi

Blijf op de hoogte en volg Lucas

16 Mei 2011 | Australië, Sydney

20/4
Vandaag zijn we naar de autoveiling gegaan. Gisteravond werd ons gezegd dat we om 7 uur op moeten. Het is namelijk een uur rijden naar Louie en Jacky (de dochter van de diegene waar we nu slapen). Er is ons gelukkig verteld dat we nu pas om half 9 vertrekken :) Dus om half 8 stonden we op om ons klaar te maken. Om half 9 stipt vertrokken we naar Louie (italiaan) en Jacky. Die gingen mee naar de veiling. Louie komt daar vaker namelijk. Het was nog zo'n 20 min rijden. Eenmaal daar aangekomen moesten we ons aanmelden (formulier invullen etc). Toen liepen we het terrein op en we stonden onze ogen uit te kijken. Honderden auto's! echt niet normaal. En hoe zo'n veiling in z'n gang gaat! Ik zal het even uitleggen. Het waren 5 van die vrachtwagen inrij plaatsen. En voor elke van die inrij plaatsen staat een rij van zo'n 5 auto's. In die vrachtwagen inrij plaatsen staan dan zo'n 50 mensen te kijken naar een 2m hoog podium waar dan de veilingmeester zit. En die gaat tekeer! Niet normaal! En ook die prijzen blijven maar gaan. Gelukkig vertelde Louie ons dat bij de laatste 2e rijen de goedkope auto's kwamen. In elke auto hangt een blaadje waar wat gegevens op staan. Voor de rest kan je in de onder de motorkap kijken, deuren opendoen etc. We zijn opzoek naar een station wagon. Iets als een Ford Falcon of Holden Commodore. En die waren er zat, dus elke keer als er 1 in de rij stond gingen we naar de gegevens kijken. Hoeveel km ze hadden etc. Ons budget was zo'n 5000 AU$. Na zo'n 10 min kwam de eerste auto die we wel zouden willen. Maar we werden al snel overboden. Geen probleem want we konden achter ons, op de gigantische parkeerplaats, zat stationwagons zien. Na een hele dag hadden we nog geen auto. Aan het eind van de middag kwamen er dan nog 3 achter elkaar. Een volvo cross country (we hoopten dat we die konden krijgen want veel Australiers willen geen Volvo) maar helaas die ging al snel over het budget. Verder was er nog een Falcon en een '95 Toyota Camry automaat. En what do ya know! We krijgen de Toyota voor 1600$, er kwam nog 300 administratie kosten overheen dus we kwamen op een totaal van $1900. Daar waren we achteraf wel blij mee want dan konden we nog $3000 investeren in het opknappen etc van de auto. Dat was eigenlijk alles wat we vandaag gedaan hadden. We waren uitgenodigd om hier een nachtje of 3 te blijven slapen en op die uitnodiging gingen we graag in want zonder internet en 1,5 uur met de bus verwijderd van het centrum tussen 2 wat oudere mensen die het rustig aan doen terwijl jij zoveel mogelijk van Australie wil zien gaat snel vervelen :P

21/4
We hebben het heel gezellig gehad bij Jacky en Louie. Ze hebben 3 kinderen. 2 jongens van 12 en 5, Micky en Luca (ja, alweer een Luca) en meisje, Nina, van nog geen 2 :) Heel leuk om met ze te spelen :D Vooral met Nina :D Verder verblijft Branko hier ook, een neef van Lilly, die hier een ijshockey wereldkampioenschap heeft gespeeld en nog even achter is gebleven om wat familie te zien.

Verder hebben we nog geregeld dat onze auto voor een apk beurk kan, helaas kan dat, vanwege Pasen, niet eerder dan woensdag ochtend. Pas als dat gebeurt is, mogen we de auto op onze naam zetten. Voor de rest hebben we niet veel gedaan.

22/4
Vandaag willen we, ondanks goede vrijdag, toch even naar Melbourne. Helaas wonen er nu nogal wat mensen hier dus voordat we gedouched en ontbeten hebben (jullie kennen Lilly's douche tijd, geloof me, die is er ondanks het gebrek aan een fohn, niet korter op geworden :P). Uiteindelijk konden we met Louie naar zijn restaurant meerijden waar we vervolgens voor $7 pp een hele dag kaart voor al het OV konden kopen. Binnen 10 min waren we in het centrum, bij Federation Square (een soort de dam). Daar hebben we even een drankje gedaan en goed om ons heen gekeken. Toen zijn we langs de Yarra river naar de MCG aka 'the G'. Dit is een supergroot stadion waar 100.000 supporters in kunnen en waar zowel cricket als footy (Australisch Football) word gespeeld. Tegen deze tijd was het al aardig laat dus we besloten weer naar huis te gaan. Hier hebben we lekker gegeten en gezellig gepraat met de rest.

23 en 24/4
Deze twee dagen hebben we vooral inkopen gedaan voor de auto. We moesten een zo'n zonnescherm voor je voorruit als je parkeert kopen en wat zekeringen zodat onze oplader het deed. Er waren nogal wat kleine dingen mis met de auto. Zo bleef de achterbak niet open, was het achterste logo kapot, deed het slot het niet. Met een bezoek aan een lokale autosloop konden we dit en nog wat dingen voor $40 fixen.

25/4
Pasen. We hadden die avond van te voren een spoor van chocolade eieren van beneden naar de kamer van de kids gebracht :) hun vreugde merkten we even eerder dan we wouden toen Nina om een uur of half 8 's ochtends het spoor zag en keihard: "YAM YAM" (haar vertaling voor iets lekkers) riep. Gelukkig was ze heel snel met het oppakken van het snoep zodat zij tevreden beneden zat en wij ons nog even konden omdraaien. We moesten er alsnog wel een beetje op tijd uit want we gingen naar de opa en oma (de mensen waar we de eerste dagen verbleven) om daar pasen te vieren. De zus van Jackie was samen met haar man en 11 jarige zoon uit adelaide komen rijden (slechts 8-10 uur rijden... :o). Er werd ons een maaltijd voorgeschoteld, niet normaal. Ik had al moeite om een bord soep op te krijgen laat staan nog een berg vlees en aardappelen en dan niet te spreken van de grote hoeveelheid veel te lekkere chocolade eieren die natuurlijk allemaal een andere smaak hadden en daarom dus allemaal geproefd moesten worden :p toen zijn we rond een uurtje of 8 terug gereden waar onze cruise control goed van pas kwam (het was een klein uur rijden en voor het grootste deel rechtdoor). Thuis was iedereen moe en hebben we lekker bank gehangen (nu het nog kan)

26/4
Na die drukke dagen hebben we vandaag lekker uitgeslapen. Daarna zijn we naar chadstone geweest. Een winkelcentrum zo groot dat je moet onthouden bij welke uitgang je je auto hebt neergezet en dan ook nog moet onthouden waar in de parkeergarage :p
Toen we thuis kwamen zijn we op de Australische marktplaats.nl gegaan waar ik na zo'n 10 mensen te hebben gesmst een goedkope tent ($25), twee kampeerstoelen ($5/stuk), en een koelbox, 2 kookstellen op gas, gas voor de kookstellen, kampeerboeken, een oplaadbare lantaarn en een kampeer tafel (voor maar $60 :o) bij elkaar had gekregen. De volgende dag gingen we ze ophalen. Eerst de kant uit het centrum voor de eerste 2 adressen en daarna de stad in voor de tent. Daarna gingen we op federation square de rest ontmoeten. Die waren in de stad omdat branko de volgende avond terug naar huis ging. Hier hebben we nog even wat gedronken en zijn we naar huis gegaan.

27/4
Vandaag kon dan eindelijk de auto gechecked worden. Vol goede hoop en positieve instelling ondanks het vroege tijdstip reden we erheen. We zette de auto af en ons werd gezegd dat het checken van de auto een paar uur zou duren. Dat hadden we al ingeschat gelukkig. Ons was verteld dat er een café om de hoek zou zijn waar we wat konden eten en zitten tot de auto klaar was, na 20 min lopen alleen maar andere auto garages gezien te hebben zagen we het niet zo zitten. We hadden een park tegenover de garage van onze auto gezien en besloten daar maar te gaan zitten. Lilly ging verder in haar boek (dankje Joan) terwijl ik afleveringen van the big bang theory op mn telefoon keek. Toen ging de tijd gelukkig een stuk sneller :) naar 3,5 uur werden we dan gebeld door de garage. We hadden afgesproken dat hij ons zou bellen als het klaar was en dan zou zeggen hoeveel het zou kosten om het te repareren. Maar hij vroeg alleen of we naar de garage wouden komen om de prijs te bespreken. Ja.. Dat gevoel had ik ook al.. We liepen erheen en hij gaf ons een waslijst aan dingen die niet goed waren.. Toen ik daarna een vraag stelde die ik eigenlijk niet wou stellen: hoeveel het ging kosten. "roughly $1600" werd ons verteld.. Wij hadden op zo'n $500 gerekend. Het viel ook allemaal wel mee op iets wat olie lekte na (wat bij ons voor de deur niet was gebeurd dus dat was ons helemaal niet opgevallen) en dat kostte $800. Hij kon de auto vandaag ook niet maken dus we konden morgen terug komen om hem te laten maken als we het waard vonden.. We hebben een overlegd en wilden niet deze auto verkopen en weer een nieuwe kopen om 2 redenen. De eerste was dat we nu weten waar we aan toe zijn en dat de auto dan klaar is voor onze reis en de tweede was dat we nu zo langzamerhand aan onze reis willen beginnen! Het zit ons tot nu toe dus niet echt mee :p de volgende dag hebben we besloten de auto te laten maken. Wat de hele dag zou duren dus we konden hem de volgende dag ophalen rond een uur of 12.

28/4
Om 9 uur werd ik wakker gebeld met de mededeling dat hij nog wat had gevonden wat hij aanraadde om te vervangen en dat het $50 zou kosten. "doe maar" was m'n reactie. Ik had het maar geaccepteerd want dat was uiteindelijk ook de enige optie :p verder was ik ook nog maar half wakker en wou ik nog even doorslapen (a). De totale prijs kwam neer op $1650 aan reparaties. Het accepteren van het bedrag werd ook wat dragelijker gemaakt door het feit dat onze totale auto prijs nu op $3700 uitkwam en dan doe je het niet slecht met een $5000 budget :)

Later die dag zouden we onze auto op kunnen halen. Gister hebben we gelukkig een leenauto gekregen en daar kunnen we nu dan de laatste dingetjes voor kopen voordat we de auto op gingen halen en daarna een matras halen (hier heeft Louie verstand van en die zei dat we een schuimrubber matras moesten halen zodat we die op maat konden snijden. De achterbak van de auto heeft namelijk nogal wat hoeken waar omheen gewerkt moet worden.) Daarna zouden we dan onze auto op onze naam laten registreren (dat kon pas als hij dus goed gekeurd was en dat werd ie pas na al die reparaties). We gingen dus fris en fruitig op weg naar een klein shopping centre waar ze een goedkope handige alles winkel hebben :) wij rijden er veilloos heen met de navigatie software op onze telefoon en alles gaat goed. TOTDAT (het zal ook eens niet en deze ga je niet geloven) we rijden de parkeergarage in en helemaal door, er blijkt geen plek te zijn op de 1e verdieping en om op de 2e te komen moeten we eruit en dan bij de ingang omhoog. We rijden de bocht om naar de uitrit en terwijl ik m'n stuur draai valt de motor uit. Het is een automaat en ik heb daar weinig verstand van dus ik zet hem aan de kant en probeer hem opnieuw te starten. Hij start! "Mooi!" denk ik en ik geef gas. Hij valt stil.. "niet zo mooi" is denk ik een nette vervanging van m'n echte gedachte :p kijkend naar de benzine meter geloof ik dat het wel eens aan benzine tekort kan liggen. Hij start ook steeds moeizamer. We spreken een jonge ozzie aan en die vind het verre van een probleem om mij even naar het tankstation te rijden. Als hij z'n jerrycan bij zich had, had ik die mogen lenen. Nu moet ik er een kopen.. $40 voor een 10L tankje.. En dat is zonder brandstof ja.. Dus ook nog $12 aan benzine erin. Hij brengt me ook gelijk terug, vraagt of we z'n hulp nog nodig hebben maar tanken is voor ons als a-monteurs nog te doen :) vol goeie hoop stap ik zelfverzekerd achter het stuur en draai de sleutel om. "potverdriedubbeltjes", om maar gecensureerd te blijven, denk ik. De auto start niet eens meer, hij maakt een eng, snel tikkend geluid. Mijn enige autokennis gokt erop dat de hele startmotor het nu niet eens keer doet. "nu lijkt het me wel een goede tijd om de garage te bellen" zeg ik tegen lil. Hopend dat we geen boze monteur aan de lijn krijgen (die namelijk nog steeds de precieze prijs voor onze auto moet bepalen) vertellen we hem wat er is gebeurd. Hij blijft kalm en zegt dat hij ons op gaat laten halen. We zouden binnen een half uur gebeld worden om onze precieze positie door te geven aan de ophaal meneer. Oh en wat een toeval: vandaag is het wél een hete dag en om het af te maken staat onze auto net 5m bij de schaduw van de parkeergarage vandaan.. Laten we het dus maar positief bekijken: we zijn bij het shopping centre en we moeten nog spullen kopen. Ik en lil overleggen hoeveel van wat we nodig hebben. We hebben besloten om onze gordijnen van die zon reflecterende dingen te maken. Doe er dus maar 5. En wat koelelementen voor de koelbox. Binnen een half uur is lil terug met onze boodschappen en ben ik gebeld door de ophaalmeneer. Hij kan ons over 1,5 uur ophalen.. Ja ja het zit ontzettend mee, neem ook nog even in gedachte dat we dus in de bloedhete zon zitten.. Zodra ik lil vertel hoe lang het gaat duren kijkt ze me aan alsof ik haar vertel dat er net 10 min een paar aliens zijn geland en ze ze net gemist heeft. Maar ja het is niet anders. We drinken een klein flesje water al snel op en lil zegt dat ik nu even naar binnen mag om af te koelen en wat eten en water te kopen. Voor de rest praten we wat tot we gebeld worden dat hij er bijna is :) ik ga op de hoek van de straat staan om hem aan te wijzen waar we staan.
Onderweg naar de garage zitten lil en ik te hopen dat we niet hoeven te betalen voor laten slepen van de auto.. Tegen de tijd dat we aangekomen zijn is onze eigen auto klaar, de monteur bied z'n excuses aan voor het feit dat de auto het begaf (ik had liever korting op de reparaties gehad), we betalen de auto en we rijden weg. Om wat kosten te drukken hadden besloten zelf de gordel (die echt maar een heel klein beetje gerafeld was) en de water tank voor de ruitenwisser vloeistof te vervangen. De volgende dag konden we dam even langs komen om het te laten zien en dan zouden we onze apk certificaat krijgen waarmee we de auto op onze naam konden laten zetten. We besloten het na een lange dag hier maar even bij te laten.

29/4
Lekker op tijd opgestaan om naar de sloop te gaan en snel die gordel en water tank te halen. Al snel hadden we een Toyota camry stationwagon gezien en de gordel konden we zo pakken. De tank was helaas al weg. Gelukkig hoeven we niet per se een stationwagon te pakken, elke camry uit die tijd zou zo'n tank hebbben. Al snel hadden we alle camry's en andere toyota's bekeken maar met elke zelfde vorm tank die we vonden was steeds hetzelfde mis, op precies dezelfde manier was ie gescheurd, een bekend probleem dus. Louie wist gelukkig dat Holden (een automerk hier dat modellen van andere auto's uitbrengt, veel van oa Opel) een model had met dezelfde motor en daarmee met dezelfde tank, maar helaas, nog steeds niks (ja, het is wat met die pech..). Uiteindelijk zijn we naar een andere, niet self-service en daardoor duurdere sloop gegaan waar ze nog 1 goede tank hadden. Slechts $45... terwijl die bij de andere sloop voor een tientje op de verkooplijst stond.. Maarja we hadden hem echt nodig om de APK te krijgen dus vooruit.. We reden naar huis waar we alles er in monteerden en lil en ik gingen voor de zoveelste keer vol goede moed op pad. We reden naar de garage waar we in 5 min ons certificaat kregen. Wij blij! Ondertussen was het 3 uur en hadden we dus nog 2 uur voor 'Vic roads' (waar we de auto op onze naam konden zetten) dicht ging. Gelukkig was het maar 5 min rijden.

Eenmaal daar aangekomen moesten we een formulier invullen en was het er zo druk dat we zo'n kwartier hebben moeten wachten ondanks dat er zo'n 15 balies open waren. Uiteindelijk waren we aan de beurt en kregen we al snel de vraag of we 3 vormen van id konden laten zien. 1 officiële (paspoort), ons rijbewijs en als laatste iets van een stuk post dat naar ons is gestuurd, een rekening oid. "euhm..." was onze reactie bij die derde.. "We wonen hier niet en reizen rond.. We hebbben helemaal geen vast adres.". De vrouw was gelukkig heel behulpzaam en zei dat we na het weekend, op maandag, of zelfs nu als we nog opschietten, een bankrekening moesten openen en dan vragen om een afschrift. We keken op ons horloge en besloten dat we niet nog een weekend gingen wachten! We renden de deur uit en gingen op internet op onze telefoon op zoek naar een bank in de buurt. Al snel hadden we er een op 5 min rijden gevonden. Mooi, en we reden er half rustig, half gehaast heen. Er was 1 persoon die bankrekeningen openden en natuurlijk was die bezet. Na zo'n 10 min wachten was Lilly aan de beurt, ondertussen was ik even naar het postkantoor om voor een tolweg te betalen en een first aid kit te kopen. Lilly kwam naar me toe toen ik stond af te rekenen en zei dat we onze visa nodig hadden. Die lag uiteraard thuis.. We renden naar de auto, scheurden naar huis, lil stormde naar binnen en we raceten weer weg. Eenmaal uitbijtend bij de bank hadden we nog 45 min voor alles dicht ging. We gingen het redden dachten we. Helaas kwamen we er al snel achter dat de enige jongen die bankrekeningen openden nieuw was.. En hij moest talloze dingen vragen aan z'n manager.. In no time was het half 5 en we werden steeds zenuwachtiger. Het schoot echt niet op. Om kwart voor 5 was het eindelijk klaar, we hadden een bankrekening en een afschrift en renden het gebouw uit naar onze auto. Om 10 voor stapten we de auto in en reden we weg, de nog opstartende navigatie software liep uiteraard achter op waar we ons daadwerkelijk bevonden en om 5 voor 5 reden we letterlijk met piepende banden het terrein op waar ik hem voor de deur neerzette. En ze lieten ons maar binnen! Yes! Halluja! Eindelijk zat het een beetje mee! Dit betekende dat we morgen op reis kunnen! Op weg naar Sydney!

Dolblij en kapot liepen we het gebouw uit. Lilly wou het al gaan vieren met een ijsje maar ik zat al weer met waslijst aan dingen die nog moesten gebeuren in m'n hoofd. Het matras  moest nog op maat gesneden worden.. Hoe in godsnaam.. En we moesten nog inpakken en alles in 1 backpack krijgen is niet makkelijk. Uiteindelijk waren we om een uur of 9 klaar met alles. En konden we uitrusten :) eindelijk ging het beginnen!

30/4
We stonden vroeg op want we wouden om 7 uur vertrekken. Uiteraard moest Lilly nog douchen, tenminste zo noemt ze het. Wat dat betekent weet ik niet maar het kost haar minstens een uur en dat is op de een of andere manier altijd 2x zo lang als dat ze zegt dat ze erover doet.. Lilly staat dus eerder op maar is natuurlijk niet op tijd klaar. Om half 8 vertrekken we, wat me nog ontzettend meevalt :). We worden door de gps door een deel van de stad gestuurd naar de juiste snelweg, die we nog 900 km lang mogen volgen, een lange rit dus. We rijden net stops etc denk ik een gemiddelde van 80km/u dus het is geen verrassing dat we om 7:30 aankomen op de camping in het Lane Cove National en Tourist Park wat op 5 min lopen van het station is die je binnen 30 min naar het centrum brengt. Als we eenmaal onze plek hebben toegewezen gekregen bestellen we gelijk maar 2 pizza's die daar worden gebakken in een steenoven. De wachttijd is een half uur omdat net voor ons zo'n 5 ettertjes allemaal een pizza hebben besteld. We besluiten onze plek te zoeken (het is ondertussen al pikkedonker) en met behulp van onze lantaarn halen we alle spullen die achterin liggen eruit en zoeken we een plek voor (bijna alles word op de voorste 2 stoelen gepleurd :p) nu halen we onze pizza's op en eten ze op in de algemene, open eetruimte waar overal grappige beesten rondlopen opzoek naar voedsel. Na het eten maken we ons bed op, rollen we onze gordijnen uit en spelen we nog een kaartspelletje op bed om vervolgens te gaan slapen.

1/5
We zijn gister op tijd naar bed gegaan en we worden, mede dankzij het zonlicht, op tijd wakker. We gaan douchen en gaan daarna de tent opzetten zodat we daar al onze spullen in kunnen zetten. Stom genoeg ging ik tegelijk met lil naar de douches en toen ik weer terug kwam bij de auto besefte ik me dat het nog minstens een half uur gaat duren voor lil terug is. Ik besloot de tent zelf dus maar op te zetten :p toen lil daarna nog niet terug was zette ik de tafel en stoelen klaar en zette de ontbijt spullen klaar. Toen kwam ze eindelijk aangelopen en konden we in het zonnetje ontbijten.

We hoefden niet lang na te denken over wat we vandaag gingen doen: naar het opera house! En alle andere toeristische attracties! We zijn met de auto naar de receptie gereden aaar ons werd aangeraden om met het ov de stad in te gaan. Ik besloot dan naar het station te rijden waar dit weekend alleen bussen reden omdat er gewerkt werd aan het spoor. Het station was echter dichterbij dan ik dacht en er was geen parkeerterrein. Ik reed terug en bij het inparkeren was ik zo gefocused op de zijkanten van de auto dat ik heel langzaam tegen een boom aanreed, helaas raakte ik de boom op precies een drukpunt onder de ruit en barstte onze achterruit kapot.. Ik kon wel janken.. Zo'n ontzettend stomme fout ook.. We hebben alles opgeruimd en de scherpe randen afgetaped, vervolgens ons achterruit gordijn helemaal aan de auto vastgetaped, we moesten er namelijk nog in slapen.. Gelijk een garage gebeld die ons vertelde dat het dinsdagochtend kon voor zo'n $600. Wij balen en besloten nog een garage te bellen die ook pas dinsdagochtend kon maar wel voor $410. Blij dat we even een second opinion hebben gedaan. We maakten een afspraak voor 8 uur 's ochtends, zo snel mogelijk dus. Na even flink te lopen balen hebben we besloten ons niet te laten kisten en de stad in te gaan.

We hebben de bus naar het centrum gepakt en zijn gaan lopen. We hebben weet ik hoeveel foto's gemaakt. Verder hebben we ook nog lang in the Royal botanic gardens gelopen waar rond zonsondergang allemaal vleermuizen begonnen te vliegen. Echt heel cool. Oja, ondertussen zijn we allang gewend en bijna al geïrriteerd door de papegaaien en het lawaai dat ze maken. Daarna zijn we naar huis gegaan en gaan slapen, gelukkig was het niet koud ondanks een ruit minder.

2/5
Vandaag stonden we weer op tijd op zodat we een deel van de brug konden lopen waar we Sydney over konden bewonderen. Eerst gingen we een ontbijtje doen in een hele geinige kleine bakkerij die we in de lonely planet hadden zien staan. We hadden al even gelopen toen we überhaupt bij die brug aangekomen waren dus Lilly was al moe voordat we erop gingen.  Het resultaat was dat we niet ver de brug opgingen :p Daarna gingen we door The Rocks lopen, een oude wijk waar vroeger alle zeemannen sliepen. Daar wou Lilly naar The museum of contemporary art wat zelfs zei doodsaai vond. Het was ook niet echt boeiend om te kijken naar een herhalend filmpje waar steeds een muis door een gat kroop, uit het scherm verdween om vervolgens weer uit het gat te kruipen.. Je begrijpt, dat hadden we snel gezien. We zijn toen gaan lunchen langs de kade waar we mensen gingen kijken. Wat vooral opviel was een dronken aboriginal die meeuwen op z'n hoofd liet zitten om brood te eten en uit z'n tas liet eten :p we zouden 's avonds wat vrienden van mij ontmoeten (uit Canada) en moesten dus nog wat tijd doden. We waren alle 2 eigenlijk wel kapot van al het rondlopen dus kwam ik op het geniale idee naar de bios te gaan waar we lekker konden uitrusten.

Toen ik na de film m'n telefoon bekeek zag ik dat m'n vrienden afgezegd hadden omdat ze vroeg op moesten om te werken (oja, dat doen sommige mensen ook nog, haha). Ik vond het jammer maar ja wat doe je eraan. We zijn toen met z'n 2en wat gaan eten en naar 'huis' gegaan.

3/5
Omdat we het centrum nu wel gezien hadden besloten we om vandaag naar het beroemde Bondi beach te gaan. Het weer was best lekker (ongeveer 22 graden) dus we waren niet heel warm gekleed. Daar eenmaal aangekomen was er een wind! Niet zo fijn dus. We zijn maar gewoon stug gaan zitten aan het strand net zoals nog wat andere toeristen. Een paar Duitsers weigerden ook, ondanks de harde wind, hun enige stuk vermaak, namelijk een frisbee, weg te leggen. Uiteindelijk hebben we daar toch nog een tijdje in de zon gezeten en besloten we rond half 4 een late lunch te doen en laat nou net happy hour zijn begonnen bij een paar cafetjes ;) daarna terug naar huis gegaan (alles met het OV hoor ;). We moesten ook wel een beetje op tijd thuis zijn omdat we al zoveel mogelijk moesten gaan inpakken. Morgen gingen we namelijk naar de Blue Mountains. Een heel groot en mooi natuurgebied zo'n 100km uit Sydney. We moesten wel vroeg weg want er is onderweg zoveel te zien dat je makkelijk de hele dag erover doet.

• 17 Mei 2011 - 19:48

Mam:

He wat fijn om jullie verhaal te lezen, ik hoop snel een up date te zien, het is nu 17 mei, dus alweer even geleden dat je iets schreef luckie...
    Met Odette en mij alles ok, odet gaat over een paar nachtjes naar Spanje voor haar stage, ze is een beetje zenuwachtig! Luc, je bent vergeten de auto uit de verzekering te halen. ik rijd er nu mee rond, want mijn auto doet het wat minder, dus dat kwam goed uit!!! Mijn kleine fietsje gooi ik zo achterin, en dat is heel handig als ik naar Amsterdam ga, te gek gewoon!!! Tante Ans is heeeeel ziek, ik ben veel voor haar bezig, ik ben bang dat het niet goed gaat, vrijdag horen we wat belangrijke uitslagen....De pijn die ze had is nu onder controle etc. Zo zie je maar, geniet en leef , fijn dat het allemaal zo goed lukt met de gebruikelijke hobbels in de weg, natuurlijk.
    veel liefs en dikke zoenen, mam

• 09 Juli 2011 - 11:26

Mieke: