Dag 1 - 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu Dag 1 - 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu

Dag 1 - 3

Door: Lucas

Blijf op de hoogte en volg Lucas

17 April 2011 | Australië, Sydney

17/4 15:53
We zijn net een uurtje op. Onze eerste nacht in Aussie! :) Door de oom en tante van Lilly, waar we nu verblijven, worden we ontzettend verwend. Op dit moment wordt de 2e ronde tosti's op ons bord gelegd onder groot protest van Lilly die de 1e tosti niet eens op krijgt :P

Onze vlucht was goed te doen. Lekker korte overstappen en toch nog aardig snel. Goed vermaak op de tv's in onze stoelen. Ik kwam er na 5 min in het vliegtuig alleen wel achter dat alle films die ik op mn iPhone had gezet (waar uren downloaden en synchroniseren in had gezeten) stuk voot stuk gewoon te zien waren op de tv in mn stoel :P

We kwamen gister om een uurtje of drie aan in het huis. Het was namelijk nog 2 uur rijden vanaf het vliegveld, en ja, nog steeds zaten we in een suburb van Melbourne genaamd Grantville. Eenmaal aangekomen werd er een zak brood en beleg voor ons neergezet en mochten we aanvallen. Dit terwijl we gezellig praatten met de oom en tante van Lilly. Die oom had onderweg van het vliegveld verteld dat hij de volgende dag om half 8 's ochtends op moest omdat hij ging vissen met zn schoon- en kleinzoon. Wij voelden ons schuldig dat we hem op hielden maar hij zei dat hij toch niet kon slapen :p Verder werd ons ook gezegd dat we tijdens ons verblijf gewoon eten en drinken moeten pakken en niet steeds hoeven te vragen. Lilly kreeg dan ook de volle laag toen ze een de volgende dag pas aan het eind van de middag heel voorzichtig om een kop koffie vroeg :P

We willen zsm wat dingen gaan regelen, denk aan een bankrekening openen, sofinummer aanvragen en natuurlijk een auto kopen. Vandaag is het zondag en is er dus weinig kans om dat te doen. We zagen toen we opstonden wel vanuit ons balkon de oceaan liggen en gaan kijken of we erheen kunnen lopen, het schijnt niet zover te zijn :) Het weer is er goed voor. Het is 22 graden en de zon schijnt volop. Ik zit hier dan ook in mn korte broek en t-shirt en word ondertussen voor gek verklaard door Lilly's tante want zo vries ik toch dood?!

18/4 14:53
Zonnig met wat bewolking en een windje, aardig fris!

Gisteren hebben we de schoonzoon en kleinzoon van Lilly's familie hier ontmoet. Ook was de neef, die pro ijshockey speler is en ik in Nederland ook al heb ontmoet, er ook. Ze hadden behoorlijk wat vis gevangen en kwamen hier met z'n allen eten. De vis werd nog niet gegeten, die eten we nu, tijdens de lunch (voor ons was het stiekem ontbijt :P). Die schoonzoon heeft ons gezegd dat hij ons gaat helpen met een auto kopen op een veiling en hij zou even in de gaten houden wat er as woensdag allemaal te koop is.

We hebben nogal last van de jetlag. We lagen er gister om 12 uur in, best wel moe maar 4 en een half uur later lagen we allebei klaarwakker in ons bed. Uiteindelijk geslapen tot half 2.

Zometeen gaan we naar een klein gehucht, 5 minuten hier vandaan, om een bankrekening te openen en een sofinummer aan te vragen.

19/4 12:06
Gister zijn we naar het eerste beste gehucht geweest om dus sofinr etc aan te vragen.. in 1 woord: onsuccesvol. De reden dat we trouwens naar dit gehucht moeten omdat die oom en tante van Lilly geen computer hebben (I know, right..). Alles kan in principe online, behalve een bankrekening openen maar er is daar ook een bank. We werden afgezet en mochten bellen als we opgehaald wouden worden.

We gingen dus achter een computer zitten en gingen naar de website om een sofinummer aan te vragen. Ik vul alles netjes in totdat ik bij de laatste pagina denk een fout te hebben gemaakt. Gelukkig kan je dan terug klikken zonder dat alles wat je hebt ingevuld weg is. Uiteindelijk blijk ik geen fout te hebben gemaakt en klik ik op 'aanvragen'. Op dat moment blijkt de site 'under maintenance' te zijn.. Klote.. alles dus voor niets ingevuld en nu dus wachten totdat ie het doet. Nu besluiten we maar om onze Australische telefoonnummers te activeren (voor de liefhebbers:+61 4 66564463). Nadat dat gelukt is vragen we of gewoon kunnen uitloggen en later proberen of de site het doet. Dat kan. Wij besluiten naar de bank te lopen om een rekening te openen. Het is 16:20 en de bank is nu al 20 min dicht. Handig.. We lopen weer terug naar het internet cafe en zien dat ze de balie aan het afsluiten zijn. We waren welkom om nog de laatste 5 min openingstijd gebruik te maken van het internet. Dit was helaas te weinig om uberhaupt een formulier in te vullen. Morgen maar terugkomen dus..

Vandaag zijn we er optijd heen gegaan. We hebben besloten bij een andere bank een rekening te openen (eentje die wat landelijker is) en daarvoor moeten we dus naar Melbourne, waar de donderdag heen gaan. De site voor het aanvragen van het sofinummer ligt er nog steeds uit.. Dus nu maar even lekker internetten,bloggen en facebooken. Oftewel: genieten van een verbinding met de rest van de wereld. We zitten strak te plannen want er is zo weinig te doen thuis dat we onze activiteiten goed willen verspreiden zodat we ons maar steeds een paar uur maximaal vervelen :P

Morgen moeten we om 7 uur op om naar de veiling te gaan om hopelijk een auto te scoren! Hopelijk gaat dat wel goed! :)

Dat was het wel even! Check ook Lilly's blogs: lillybogicevic.waarbenjij.nu

Cheers!

Lucas

• 19 April 2011 - 20:00

Lia:

o jongens, wat een avonturen meteen al weer. 22 graden is prima toch, hier is het dat ook ongeveer. Morgen komen Frans en moeke hier eten, uit Suriname zijn ze over ivm ziekte van een broer van Frans. De bollenvelden staan hier prachtig in bloei en ook de fruitbomen hier achter. De boot ligt inmiddels in Makkum en Odet en ik gaan met Pasen naar Terschelling. Odet heeft zaterdag nog een feestje en dan gaan we.
    Kusjes en kuffels, mam

• 20 April 2011 - 16:40

Nelly:

Hey Lucas,
    Nou, jij "rolt"van het ene avontuur in het andere.Ben toch wel een beetje jaloers op jullie.Maar je moet het doen als je de kans krijgt. Oma vond het fijn dat je nog met haar gebeld had en ik zal dan ook deze reisverslagen vergroot voor haar uitprinten. Jongen, geniet van alles en blijf vooral veel schrijven.Ik blijf je in ieder geval volgen.We krijgen een super warm paasweekend( 24/26 gr.)
    Groetjes aan Lilly. Liefs, Nelly

• 21 April 2011 - 13:28

Lucas Rutten:

Hey mam, ja het weer is opzich goed te doen! ik ga niet teveel vertellen, morgen schrijf ik weer een blog! Hoe is het met de surinamers? gezellig? :D

hey Nelly! leuk dat je mn blog volgt! Hoe is het om Loes weer thuis te hebben? alle verhalen ondertussen gehoord? en alle fotos gezien? :D geniet van de paas zomer! beter weer dan bij ons! zoals ik hierboven al zei, morgen weer een blog!