Dag 4 - ? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu Dag 4 - ? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu

Dag 4 - ?

Door: Lucas

Blijf op de hoogte en volg Lucas

23 April 2011 | Australië, Melbourne

20/4
Vandaag zijn we naar de autoveiling gegaan. Gisteravond werd ons gezegd dat we om 7 uur op moeten. Het is namelijk een uur rijden naar Louie en Jacky (de dochter van de diegene waar we nu slapen). Er is ons gelukkig verteld dat we nu pas om half 9 vertrekken :) Dus om half 8 stonden we op om ons klaar te maken. Om half 9 stipt vertrokken we naar Louie (italiaan) en Jacky. Die gingen mee naar de veiling. Louie komt daar vaker namelijk. Het was nog zo'n 20 min rijden. Eenmaal daar aangekomen moesten we ons aanmelden (formulier invullen etc). Toen liepen we het terrein op en we stonden onze ogen uit te kijken. Honderden auto's! echt niet normaal. En hoe zo'n veiling in z'n gang gaat! Ik zal het even uitleggen. Het waren 5 van die vrachtwagen inrij plaatsen. En voor elke van die inrij plaatsen staat een rij van zo'n 5 auto's. In die vrachtwagen inrij plaatsen staan dan zo'n 50 mensen te kijken naar een 2m hoog podium waar dan de veilingmeester zit. En die gaat tekeer! Niet normaal! En ook die prijzen blijven maar gaan. Gelukkig vertelde Louie ons dat bij de laatste 2e rijen de goedkope auto's kwamen. In elke auto hangt een blaadje waar wat gegevens op staan. Voor de rest kan je in de onder de motorkap kijken, deuren opendoen etc. We zijn opzoek naar een station wagon. Iets als een Ford Falcon of Holden Commodore. En die waren er zat, dus elke keer als er 1 in de rij stond gingen we naar de gegevens kijken. Hoeveel km ze hadden etc. Ons budget was zo'n 5000 AU$. Na zo'n 10 min kwam de eerste auto die we wel zouden willen. Maar we werden al snel overboden. Geen probleem want we konden achter ons, op de gigantische parkeerplaats, zat stationwagons zien. Na een hele dag hadden we nog geen auto. Aan het eind van de middag kwamen er dan nog 3 achter elkaar. Een volvo cross country (we hoopten dat we die konden krijgen want veel Australiers willen geen Volvo) maar helaas die ging al snel over het budget. Verder was er nog een Falcon en een '95 Toyota Camry automaat. En what do ya know! We krijgen de Toyota voor 1600$, er kwam nog 300 administratie kosten overheen dus we kwamen op een totaal van $1900. Daar waren we achteraf wel blij mee want dan konden we nog $3000 investeren in het opknappen etc van de auto. Dat was eigenlijk alles wat we vandaag gedaan hadden. We waren uitgenodigd om hier een nachtje of 3 te blijven slapen en op die uitnodiging gingen we graag in want zonder internet en 1,5 uur met de bus verwijderd van het centrum tussen 2 oude mensen die beide een sigaret per 1,5 minuut roken gaat snel vervelen :P

21/4
rest van het blog word later vandaag geschreven!