Deel 4: 13/4 - 26/4 - Reisverslag uit Vail, Verenigde Staten van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu Deel 4: 13/4 - 26/4 - Reisverslag uit Vail, Verenigde Staten van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu

Deel 4: 13/4 - 26/4

Door: Lucas Rutten

Blijf op de hoogte en volg Lucas

27 April 2015 | Verenigde Staten, Vail

Deel 4: 13/4 – 26/4

Blog nummerrrr 4! De tijd gaat bijzonder snel moet ik zeggen.. Best jammer want er zijn zoveel leuke dingen hier te doen. Hoewel ik toch ook familie en vrienden in Nederland wel mis. Dat is dan ook wel zo ongeveer het enige wat ik aan Nederland mis moet ik zeggen. De activiteiten die je hier kan doen in je vrije tijd en het feit dat hier mensen allemaal outdoor types zijn, bevalt me wel ontzettend goed.

Wat jullie je misschien afvragen is waarom ik eigenlijk totaal niet over het snowboarden praat hier, iets wat toch wel een belangrijk aandeel heeft in het leven hier en een reden voor mij om hierheen te komen. Nou de reden is eerlijk gezegd heel simpel, er is nauwelijks sneeuw. Vail heeft dit jaar een bijzonder slecht seizoen dus veel goede sneeuwdagen heb ik hier niet gehad. Je kon niet eens meer naar het dal skiën. Maar het laatste weekend van het resort kwam er een sneeuwstorm doorzetten met wel 30-40 cm sneeuw! Omdat ik mn splitboard nog niet echt had kunnen testen, vroeg ik aan een gids of ik mee mocht met zijn backcountry trip die hij in zn vrije tijd ging doen op de zaterdag. Dat was echt zo vet! Dikke poeder gereden en dan weer omhoog hiken. Dat leverde ook wel wat vette fotos op :)

Op 19 april was de sluitdag van Vail en traditie getrouw vraagt dat uiteraard om een feestje. Veel te laat kwamen wij aan (10 min voor de lift sloot voor dit seizoen) om omhoog te gaan waar het feestje al goed gaande was. 4 @ 4 heette het (4 uur smiddags bij chairlift 4) en toen ging het echt los. De piste safety mensen doen gezellig mee want dan worden alle overige lawine bommen ontploft, super lachen. Om 5 uur word het een kat en muisspel. De safety mensen willen dan iedereen van de berg af hebben en de mensen willen zo lang mogelijk het feestje blijven vieren. Iedereen doet heel braaf zn skies/snowboard aan en duikt vervolgens zo snel mogelijk de bomen in om daar nog even te chillen, net zo lang tot je gevonden word. En als je gevonden word, zijn ze over het algemeen niet blij. Toen wij eenmaal gespot werden, werden we er van beschuldigd dat we onder een touw waren gedoken (wat betekent dat je in gevaarlijk gebied bent gegaan en dat word zwaar bestraft. Overigens hadden we dat niet gedaan). Er werd gedreigd met het in beslag nemen van je skipas van volgend jaar wat zou betekenen dat je volgend jaar niet zou kunnen skien, iets wat voor mij niet zoveel uitmaakte maar voor de anderen natuurlijk wel. Na een lange discussie waarin we zeiden dat we best naar boven wilden lopen om onze route te laten zien (waar die safety natuurlijk geen zin in had) liet ie ons toch maar gaan. Toen het feestje thuis nog even laten doorgaan en toen maar naar bed want de volgende dag moest ik natuurlijk gewoon weer werken.

Ook gaan we tegenwoordig elke woensdag middag/avond klimmen met het team. De eerste keer was echt super gezellig, bijna alle gidsen waren er en het was echt heel vet om ze te zien klimmen. Ze zijn zo ziek goed. Ook leer ik heel veel over de sport met al die kennis om mij heen dus super vet. We waren weer bij dezelfde spot als ik de vorige keer geklommen had, dus bij allemaal cracks. Dat is dus niet het normale klimmen (surface klimmen) maar nu langs een crack in de rots omhoog. Ik weet niet of ik de techniek eerder uit heb gelegd maar je moet dus je handen en voeten op verschillende manieren klemmen in de crack en je zo omhoog werken. Super moeilijk en zwaar maar heel vet om te doen. Ik was dus voor de tweede keer op dezelfde spot en het ging echt top, veel beter dan de vorige keer. De vorige keer was ik een paar keer gevallen wat logisch was voor een eerste keer (ik was gezekerd hoor :p) maar deze keer lukte de klim mij in 1x. Afgelopen woensdag ging het door slecht weer helaas niet door.

Gelukkig werd dat op donderdag op een andere manier goed gemaakt. Onze belangrijkste client ging een berg beklim trip doen van 140000 voet (4,2 km) en ik mocht mee. Dit zou betekenen dat we een deel zouden hiken met splitboards en vervolgens te voet verder gingen. Helaas haalden we alleen de ‘false summit’, die net iets lager lag dan de echte top maar de client was echt te moe om verder te gaan. Het was ook een lange dag, we verzamelden om 4 uur sochtends en om half 6 begonnen we aan de tocht. We waren pas om 6 uur savonds terug. Ook weer een hele vette trip om te doen! De volgende dag had mn baas nog een meeting met diezelfde client en na die meeting kwam hij naar me toe en zei dat die client alleen maar goede dingen over mij te zeggen had en dat versterkte voor mijn baas het gevoel dat hij mij in het bedrijf wou hebben zodra ik afgestudeerd was. Iets wat ik nog niet zeker weet of ik wil maar iets wat ik zeker als groot compliment opvatte :)

Ondertussen zit ik hier al een tijdje, en beginnen mn vrije weekenden op zn eind te komen (ik heb er na dit weekend nog maar 7 :o) En ik zit ze dus als snel vol te plannen! Zo hebben we volgend weekend een company trip naar Indian Hills in Utah, waar we 4 dagen gaan klimmen. Ook hebben we een trainingsweekend en tryout voor gidsen voor het komende zomerseizoen waar ik ook heen ga. Ook zit een vriendin van me, Lotte, ook in de VS voor een stage (aan de andere kant van het land) en willen we proberen een weekendje te meeten! Dus dat word hopelijk ook heel vet.

Ondertussen komt de volgende sneeuwstorm er hier weer aan als het goed is dus ik wil proberen ook nog wat op mn splitboard te gaan. Hopelijk kan dat nog :)

Even denken wat ik nog meer voor leuke dingen mee heb gemaakt… Ohja, laatst was ik onderweg naar de busstop en stonden er opeens langs de weg, midden in de woonwijk, een paar wilden herten langs de weg een beetje te chillen, niks aan de hand. Super grappig, ik heb er wat fotos van gemaakt dus zal ze op facebook knallen.

Pff, ik denk dat dit zo’n beetje alles is wat er gebeurt is de afgelopen 2 weken.. Volgens mij is ie wat korter dan de andere blogs maarja niks aan te doen. Jullie zijn toch allemaal Koningsnacht/dag aan het vieren nu. Enjoy! Ik moet maandag gewoon werken :( maar wel in een oranje shirt!

Toedeloe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lucas

Een blog van de reis die ik en Lilly gaan maken. Australië van 15 april - 31 juli en Nieuw Zeeland (zuidereiland) van 1 tot 22 augustus.

Actief sinds 15 April 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 4810

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 17 Juni 2015

Little Kate goes USA

15 April 2011 - 23 Augustus 2011

Aussie & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: