Deel 3 - 29/3 - 12/4 - Reisverslag uit Vail, Verenigde Staten van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu Deel 3 - 29/3 - 12/4 - Reisverslag uit Vail, Verenigde Staten van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu

Deel 3 - 29/3 - 12/4

Door: Lucas Rutten

Blijf op de hoogte en volg Lucas

13 April 2015 | Verenigde Staten, Vail

Deel 3: 29/3 – 12/4

Pff, weer 2 weken voorbij gevlogen. Ik ben bang dat dit wel een beetje de timeline word voor nieuwe blogs. Weer veel te veel leuke dingen gedaan die ik kan vertellen dus lets go.

Er is mij verteld dat in mn blogs het alcohol gebruik hier nogal veel word beschreven. Om eerlijk te zijn, word hier door iedereen ook veel gedronken dus vandaar. Ik zal in deze blog over andere dingen praten om de afwisseling er een beetje in te houden ;)

Ik zal jullie een beetje een idee geven van hoe mn dagelijks leven er hier uit ziet. Ik sta doordeweeks op om 7 uur sochtends, dan snel douchen en ontbijten en om 7:25 de deur uit om naar de bus stop te lopen (15 min lopen). Tenzij Kathy op is, die staat er dan op dat ze me naar de bus stop rijd, wat heel relaxed is. Dan pak ik de bus voor 25 min en kom dus rond 8:05 aan. Vaak is het dan even wakker worden voor mij waarin ik mails check, en kijk wat voor follow ups ik moet doen die dag. Dan luister ik de voicemails af en schrijf ik op wie ik daarvan terug moet bellen. Omdat we telefoontjes krijgen uit het hele land en hier dus aardig wat tijdverschil is wacht ik tot minstens 10 uur voordat ik iemand terugbel. Dan rond 12 uur, half 1 heb ik een uur lunchpauze waarin ik vaak iets van een burrito of broodje haal samen met een collega en die eten we dan op kantoor op. Sinds ik hier ben is het bijna alleen maar mooi weer dus we zitten regelmatig buiten, heel chill. Dan werk ik smiddags vaak aan wat projecten. De projecten die ik moet doen is het implementeren van een reserveringssysteem (dat bijna klaar is), een CRM systeem en nog een school project. Het is nu off season (de berg sluit volgend weekend) en veel mensen zijn nog niet bezig met klimmen dus het is heel rustig. Om dit op te vullen zijn we bezig met het ontwikkelen van clinics die we in mei gaan doen, ook best cool om aan te werken. Ik werk dan minstens tot 5:10 (dan gaat de bus) maar ook vaak wat langer omdat ik er niet tegen kan als een taak half af is. Dan pak ik de bus terug en kom ik meestal tussen 6 en 7 uur thuis. Dan eet ik vaak iets kleins en chill ik op mn computer met een filmpje of serie oid.

Verder doen we ook vaak dingen met het werk en dat gebeurt steeds vaker. Zo hadden we laatst een creative sessie met wat gidsen waarin oa de visie van het bedrijf werd besproken, super interessant om mee te maken. Daarna ging de grill aan en werd er wat gepokerd (2e plek, maar wel mn baas verslagen haha). Mn baas had een paar dagen daarvoor een gesprek tussen mij en een collega gehoord waarin ik had gezegd dat ik mezelf hier best kan voorstellen om te wonen. Dit heeft ie een paar dagen voor zichzelf gehouden maar laatst had hij het er met mij over gehad en het kwam er op neer dat hij mij wel in het bedrijf vond passen en we hebben de mogelijkheid besproken dat ik daar kom werken na mn studie. De conclusie was dat we in contact zullen blijven gedurende het komende jaar en dan zien we wel hoe we er over een jaar over denken. Het is in ieder geval wel een compliment voor me en het werk wat ik doe dus daar ben ik best blij mee :) Ook gaan we vanaf nu elke woensdagmiddag klimmen met de gidsen die willen en daar heb ik echt heel veel zin in! Ik vind klimmen echt vet en kunnen leren van al die gidsen is echt cool. Ook mocht ik afgelopen vrijdag mee ijsklimmen, dit keer ook echt geklommen wat super vet was maar ook super zwaar. Je moet met 2 pikhouwelen in het ijs slaan en dat is echt vermoeiender dan je denkt. Uiteindelijk wel de top gered dus dat was echt heel vet. Laatst hebben we ook een meeting van een paar uur gehad waarin ik en Scott ook hebben gepraat over de doelen die ik nog heb qua field days, dus dagen buiten. Hij vond dat ik zeker nog wat dagen heb verdiend en ik mag dus as vrijdag mee met onze top client op een grote hike met mn splitboard. Dat word echt heel vet! Ook mag ik mee naar de gids training en selectie dagen die we houden en er komt ook nog een company trip aan eind vd maand. Kortom, ik zal me niet gaan vervelen ;)

Dit weekend was ook echt heel vet! Ik ben namelijk naar Denver gegaan het hele weekend. Op bezoek bij Laura (dochter van Kathy) en haar vriend Vaughn. Nick en Kristen, en Carl waren er ook en we zijn vrijdag avond naar een Denver Nuggets wedstrijd gegaan, dat is het basketbal team daar. In de rust hadden ze echt een zieke achterstand van 25 punten oid maar maakte een dikke comeback en uiteindelijk was het gelijkspel, dus overtime. Na 5 min overtime was het weer gelijk en dat betekende een 2e ovetime. Wat echt bijna nooit gebeurt. Uiteindelijk met 1 punt verloren maar wel een super spannende pot :) Daarna bij Laura blijven slapen en de volgende dag zijn we naar het park gegaan want het was 25 graden. We gingen daar volleyballen, super chill. We waren niet de enige, ik denk dat er wel 50 volleybal netten waren opgezet door mensen, echt hele chille omgeving. Toen daarna door naar een Colorado Rockies wedstrijd, een honkbal wedstrijd. Een honkbal wedstrijd duurt echt heel lang dus je doet rustig aan en mensen zitten ook rustig even wat te eten zonder ook maar iets van de wedstrijd mee te krijgen, echt heel anders dan bij een voetbal wedstrijd thuis. Wel heel leuk om mee te maken. Uiteindelijk die pot ook verloren, maarja het was wel gezellig. Toen ook die avond blijven slapen en toen vandaag (zondag) naar huis gereden. Al met al, echt een top weekend!

Verder ben ik ook bij een kleine zaalvoetbal competitie gegaan met wat mensen die ik ken. 5 wedstrijden indoor tijdens het ‘mud season’ (omdat de sneeuw smelt, word veel rots etc van de bergen modder maar dat valt dit jaar ontzettend mee). De eerste pot afgelopen donderdag gespeeld en gewoon gewonnen. We speelden tegen een veel te fanatiek team met alleen maar Mexicanen waarvan er 1 na 10 min eruit werd gestuurd omdat ie constant aggressief tegen de scheids liep te doen. Ze waren ook allemaal in volledige Brazilie outfits met hun teamnaam erop. Het was dus wel lekker om van die gasten te winnen. Een van die gasten zag mij op een gegeven moment ook richting hem komen rennen (hij had de bal dus) en wachtte en op het allerlaatste moment stak ie zn been uit waardoor ik struikelde en tegen de boarding aan viel, echt heel smerig spel de hele tijd.

Nou volgens mij waren dit wel weer alle dingen die ik heb meegemaakt, uiteraard komen de fotos ook weer online nu :)

Till next time!

  • 17 April 2015 - 15:20

    Nelly:

    Hoi Lucas,
    Was weer een leuk , leesbaar
    verslag van je belevenissen. En zoals ik al eens eerder heb gezegd, zeg ik nu weer , ik ben super jaloers op jou en de jeugd van nu. Van die gave stages ver weg in het buitenland. Ik mocht ( in mijn studietijd, lang geleden) op stage 10 km buiten mijn woonplaats . Zo zie je dat tijden veranderen. Veel werkplezier de komende tijd en geniet van al die activiteiten die op je pad komen! Liefs en 3 dikke limburgse kusjes, Nelly

  • 17 April 2015 - 19:11

    Mam:

    Wat gaaf allemaal lucas, echt iets voor jou. ik moest er wel even aan denken hoe jij vroeger voetbal speelde , weet je nog , als de bal er aankwam maakte je dat je weg kwam en alle kinderen speelden op een kluitje. je was toen een jaar of vijf, dus het is je vergeven!!!
    Dat sportieve leven is zo leuk he, lekker actief bezig zijn.
    Ik begrijp dat die sfeer je goed ligt!
    Ik ben ook zo blij met mijn zeilactiviteiten, dat afzien en dan met een stelletje, heerlijk.

    We zijn hier ook lekker in het voorjaar met temperaturen van 15 graden. Eerste zeiltocht zit erop en de boot staat nu op de kant om het onderwaterschip onder handen te nemen. Maandag gaat ie weer het water in en terug zeilen naar Makkum.
    met odet ook alles goed! ze gaat maandag in haar nieuwe baan beginnen bij Bo mij op hoorn 80.

    Dag schat, geniet en leef voluit!, veel liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lucas

Een blog van de reis die ik en Lilly gaan maken. Australië van 15 april - 31 juli en Nieuw Zeeland (zuidereiland) van 1 tot 22 augustus.

Actief sinds 15 April 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 4777

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 17 Juni 2015

Little Kate goes USA

15 April 2011 - 23 Augustus 2011

Aussie & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: