Deel 2 - 11/3 - 28/3 - Reisverslag uit Vail, Verenigde Staten van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu Deel 2 - 11/3 - 28/3 - Reisverslag uit Vail, Verenigde Staten van Lucas Rutten - WaarBenJij.nu

Deel 2 - 11/3 - 28/3

Door: Lucas Rutten

Blijf op de hoogte en volg Lucas

29 Maart 2015 | Verenigde Staten, Vail

Deel 2: 11/3 – 28/3
Oef, nu ik die data zie besef ik pas hoe lang ik geen blog heb geschreven... Er zijn een aantal mensen geweest die mij hier heel terecht op hebben gewezen, en ik doe echt mn best. Het is nu eenmaal moeilijk om als niet zo drukke student opeens full time te werken en daarnaast nog allerlei leuke dingen doen met mensen. Bij deze dus mijn excuses en ik zal mn best doen om iets vaker te schrijven. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik rustig een week kwijt ben en dus wanhopig door smsjes, whatsapp berichten en facebook berichten aan het scrollen ben om terug te halen wat ik de week van 11 – 16 maart ofzo heb gedaan, oops :p
Ok, klaar met doorzoeken. Ik heb allemaal onderwerpen opgeschreven en ze zullen niet helemaal in chronologische volgorde zijn maar ja dat zouden jullie toch niet doorhebben ;)

Anyway, wat me opvalt is, ondanks dat Colorado een van de meeste
gezonde staten is van de USA door een hele actieve sport cultuur, ze toch ontzettend luie dingen hebben. Zo heb je hier Drive Through pinautomaten. Ja dat las je goed ja, je kan dus pinnen zonder je auto uit te hoeven. Ik vind het GE-NI-AAL! En daardoor weet ik ook meteen dat het dus iets is voor luie mensen :p Er zijn nog meer van dat soort dingen waar ik even niet op kan komen maar echt geniaal, zodra ik erop kom zal ik ze wel weer even tussendoor gooien.

Euhm even kijken wat er nog meer gebeurd is… Ohja! Roman, een vriend van mij uit Zwitserland die ik heb ontmoet in mn tijd in Canada in 2010, is hier ook! Dus die bleef hier een paar nachtjes tukken. Samen de berg opgeweest, was echt top. We zien elkaar eens in de 12-18 maanden denk ik en altijd mooi om weer herinneringen op te halen van onze Canada tijd. Toentertijd waren we ongeveer van hetzelfde niveau op de piste maar dat is helaas niet meer zo. Hij is zo ziek goed.. Voor de kenners: hij kan 720’s front en backside, backflips en heeft gewoon hele vette stijl. Het is wel altijd chill om met betere mensen te rijden, word je zelf gepusht en ook beter vind ik altijd. Plus je kan altijd om tips vragen aan die mensen. Dat is überhaupt het leuke van deze sport vind ik, er is niks individueels aan en iedereen helpt elkaar. Hier in Amerika (en Canada toen ook) zijn ze ook veel vriendelijker op de piste. Iedereen sluit bij elkaar aan en de liftrijen zijn zo beleefd. Voor de mensen die in Europa skien, daar is het altijd beetje dringen bij de lift totdat je door je poortje heen bent. Hier zijn er een aantal rijen en steeds ga je om de beurt naar voren (je ritst zegmaar), houd je je niet aan die regel dan word je daar op aangesproken. Ook de skischool rij, die voorrang heeft, laat vaak eerst een paar rijen mensen gaan en vraagt daarna heel vriendelijk of zij even tussendoor mogen. Ja het is allemaal fake,d ie vriendelijkheid maar je kan zeggen wat je wilt, het bevalt me beter dan schouder tegen schouder staan in Frankrijk/Oostenrijk waarbij skiers hun stokken voor snowboarders planten om ze sneaky te blokkeren en snowboarders op hun beurt sneaky hun losse voet voor skiers planten of op hun skies gaan staan op het moment dat ze naar voren willen glijden (of ben ik de enige die dat doet? :P) Man man man, ik zit alweer op een A4tje, ik wou dat ik zo snel school papers kon schrijven! Waar was ik? Ohja Roman was op bezoek super lachen! Na een paar nachtjes ging hij met een andere Zwitserse vriend (David) met de auto andere resorts bezoeken. Ondertussen was het hier dus alweer weekend (volgens mij, eigenlijk weet ik dat van deze volgorde niet heel veel klopt maarja hier moeten jullie het maar mee doen). Anyway, in dit weekend had ik echt heel veel zin want we gingen naar de ranch van de vader van Nick. De vader van Nick, die ik niet heb ontmoet maar over heb gehoord, heeft net als veel mensen hier geld, veel geld. Alsin, dat gaat echt nergens over. Anyway, dat merkte ik toen ik naar die Ranch ging. (Hij schijnt trouwens maffia ofzo hier te zijn maar dat word niet hardop gezegd in het bijzijn van Nick). Maar denk even in geld termen als privé jet enzo. Ja, precies.. wtf..). Maargoed, dan voel ik me ook iets minder schuldig als ze me eens trakteren op een biertje. Ze kenne t lije zegmaar (volgens mij is dat West Fries, maar de niet boeren snappen wat ik bedoel). Anyway, de ranch dus. Zo ziek.. Het is op een uurtje rijden en we gingen daarheen met wat vrienden van Nick en Kristin. (Het is in Sweetwater voor de Google Maps gebruikers). We komen daaraan, eerst een super lange oprijlaan met echt gigantisch veel grond. Dan heb je vervolgens een gezamenlijke ruimte waar je rustig met 25 man kan zitten, met matchende keuken en natuurlijke dikke TV. Telefoon bereik heb je daar niet maar je kan wel sport kijken. Vervolgens 9 hutjes met 2 persoonsbedden en een paar hebben eigen badkamers. Een deck met jacuzzi, een nieuw gebouwde saloon die nog niet helemaal af was, een schuur met 2 tractors, 2 4wd wagentjes en 5 sneeuwscooters. Nou je kan natuurlijk al raden wat wij hebben gedaan dat weekend :D Wat was dat FUCKING VET. Ik kreeg mn eigen sneeuwscooter en we zijn 2x erop uitgetrokken, naar echt plekken met een uitzicht waar je u tegen zegt. 50-60km/u heb ik max gereden maar die dingen kunnen overduidelijk veel sneller. Het was echt super vet. Ook hadden we iets van 5 honden mee ofzo, super lachen. En wat doe je ’s avonds dan? Tanken, en veul ook. Echt een geniaal drankspel gespeeld wat je hier kan kopen dus die word ook zeker nog aangeschaft voor het huis thuis. Kathy was die vrijdag voor een week naar Florida vertrokken met dr zoon voor voorjaarsvakantie. Dus ik had het huis voor mezelf. Roman en David waren weer terug hier in de buurt en ik had van te voren gevraagd of zij hier een paar nachtjes mochten tukken en dat mocht. Ook mocht Marijn hier slapen. Marijn kennen Roman en ik ook van Canada, hele reünie dus. Marijn was onderweg van NL naar Canada weer waar hij stage gaat lopen bij het bedrijf waar we elkaar toen hebben ontmoet (Core Camps). Ik moest werken maar zij hebben zich goed vermaakt op de piste en als tegenprestatie werd er lekker voor mij gekookt elke dag (ja ik heb het weer voor elkaar ;) Voor de mensen die mij misschien niet zo goed kennen, ik heb een bloedhekel aan koken of überhaupt eten klaar maken. Ben er ook slecht in maarja dat is dan ook logisch. Ik had aan mn baas gevraagd of ik een ochtend vrij kon krijgen om met hun te snowboarden en dat mocht, super chill en was super gezellig, ik werd gelijk weer gepusht om nieuwe dingen te proberen. Ik bedenk me nu dat dit afgelopen donderdag was (het is nu zaterdagavond, ja ik weet het. Lucas ben je oprecht een blog aan het schrijven op je ZATERDAGAVOND?! Maar ik vertel je zo waarom).
Eerst even rewind naar het weekend daarvoor (ik snap zelf ook geen ster meer van die tijdsvolgorde, heb het idee dat ik een weekend vergeten ben ofzo dus ik lul maar gewoon door). Een ander weekend dus hadden Kathy en ik bezoek van Eric, Eric is de neef van Kathy die medicijnen studeert en zn stage (heet dat zo in het Nederlands? Volgens mij niet maar ik kom ff niet op het woord, internship in het Engels iig. Oh co-schappen volgens mij, denk ik.. nu twijfel ik weer) Nouja het zal wel. Eric had dus een sollicitatie hier van een paar rondes over een paar dagen en ja dan kan je net zo goed in de rest van de tijd gaan skien. Ohja en zn vrouw kan ook elk moment bevallen en hij is op 3 uur vliegen ervandaan. Hij moest overduidelijk nog even zn wilde haren kwijt voor hij de verantwoordelijkheid aankon want man man man wat werd er gezopen dat weekend. Zodra Eric klaar was met zn sollicitatie rondes ging t los. Carl was hier met 3 vrienden uit zn studentenstad (Boulder, vlakbij Denver) en wij waren hier met Nick, Kristin en Eric. We begonnen sochtends als met Bloody Mary’s (dat is een cocktail met tomatensap etc), die dingen zijn dus niet te zuipen. Dus werd ik geswitchd naar een mimosa (champagne met sinaasappelsap). Die ging er wel goed in moet ik zeggen. Vervolgens werden de backpack met 6 packs volgeladen en reden we nog even langs een drive through voor een stevig ontbijt :p Ja veel gezonder ben ik hier niet gaan eten ;) Vervolgens de piste op en elke lift een biertje. Nou dat hakt erin kan ik je zeggen. Toen weer naar huis gegaan rond uurtje of 4 en toen ging het los hoor. We hadden een koelkast (een Amerikaanse koelkast, niet zo’n kleine Nederlandse dus) vol met bier en die is er dus doorheen gegaan. Ook heb ik een nieuw shotje geleerd, de carbomb, die ik eigenlijk wel iets te lekker vind. Het was een gewoon glas die je een deel whiskey en een deel Guiness bier doet en vervolgens daarin drop je een shotglas Baileys, man man man die is lekker. 3 achter elkaar gedropt en toen was t padje aardig vervaagd. Gelukkig ben ik ondertussen oud en wijs genoeg (ha ha) om op tijd te kappen en toen iedereen beetje aan het partyen was ben ik naar mn bed gesneakt om 9:30 (eigenlijk was ik gewoon bezopen en moe en dacht ik ‘joe tot morgen’). Een goede beslissing hoorde ik van Kathy later want een half uurtje later waren er 3 op de badkamer geëindigd en 2 k.o. op banken. Eric, is dus volledig in zn kleren met schoenen en al, licht aan, op zn bed k.o. gegaan :p mooie avond dus. Ik weet ook alweer waarom het was. Het was St. Patricks weekend, St Paddy is een feestdag hier maar die viel dit jaar doordeweeks dus dan is de oplossing dat je losgaat in het weekend en dan op de dag zelf… ook. Maar dan iets minder extreem. Op die woensdag heb ik na werk dus ook een paar pilskes gedronken, niks extreems.

Verder heb ik ook niet alcohol gerelateerde verhalen te vertellen! Ik heb namelijk een splitboard gekocht!! Super vet he? Ja zou je zeggen als je wist wat het was. Nou dat zal ik je dan even vertellen. Een splitboard is een snowboard dat in zn lengte uit elkaar kan om dus 2 soort van skies te maken. Ik besef me nu pas dat je ski’s schrijft en niet skies, maar ga het niet meer veranderen . in ieder geval, vervolgens kun je moet touring bindingen je snowboard bindingen dus in een andere stand om dus op elke ‘ski’ een binding te hebben. Daarbij zit de hiel dan los. Maar waarom dan vraag je je misschien wel af? Nouuuu wat je dan kan doen is ‘skins’ eronder doen en dan kan je omhoog hiken. Skins zijn vellen voor onder je ski/snowboard met allemaal kleine haartjes die 1 kant op wijzen. Als je dus in de sneeuw loopt, haken die in de sneeuw en blijf je staan bergopwaarts. Hiermee kan je dus omhoog hiken, je skins eraf halen, snowboard in elkaar, bindingen goed en dan kan je naar beneden snowboarden. Maar Lucas, hier heb je toch skiliften voor? Ja in het skigebied wel, daarbuiten dus niet. En daarbuiten is dus onaangeraakte poedersneeuw waar je doorheen kan trekken. Heel cool dus. Nog beter nieuws, dat kan je hier dus gewoon doen tot juli, ver nadat het skigebied dicht is. Hoe cool is dat? Ik kan dus mn hele stage boarden en ook zelf echt gaan verkennen enzo, dat vind ik wel echt vet. Mn baas heeft ook gezegd dat ie me wel een paar keer mee gaat nemen naar 14000 voet pieken, hoe cool. Mn baas is sowieso super chill wan afgelopen dinsdag zei die, Lucas neem morgen sport kleren mee, gaan we smiddags lekker bergbeklimmen en niet werken. Dat was zo vet! Totaal niet dat indoor klimmen wat je thuis doet, en ook niet het normale bergbeklimmen waar je dus je aan dingen kan vastpakken en op dingen kan staan. Nee dit was crack klimmen, dus bij een totaal gladde rotswand waar een spleet is waar je soms alleen je vingertoppen in kwijt kan, je omhoog klimt. Je moet hier dus je handen en voeten ertussen klemmen en omhoog klimmen. Zeer pijnlijk maar als je het eenmaal tot de top red, wow wat voel je je dan goed. Mn handen liggen nog steeds open maar een glimlach op mn gezicht elke keer als ik de wonden zie. Fotos hiervan kan je trouwens zo op mn Facebook zien, die ga ik hierna uploaden. Fotos van alles ongeveer waar ik het hier over heb.

Verder ben ik dit weekend met een lawine cursus bezig. Daarom zit ik op zaterdag avond thuis want ik was vanochtend om 5:40 op en van half 9 – 4 op de piste, half 6 thuis en morgen herhaling. Die lawine cursus mag ik gratis meelopen van mn baas. Mn baas heet trouwens Scott, dat typt ff lekkerder en leest waarschijnlijk ook. Tijdens deze cursus leer je over verschillende lawines, gevaarlijke punten waar ze kunnen afgaan, lawine berichten interpreteren, routes plannen (komt dus weer terug met mn splitboard), mensen redden in een lawine en met al je spullen omgaan. Heel vet en leerzaam moet ik zeggen. Morgen dus laatste dag van 3 daagse cursus (1 dag theorie, 2 in het veld) en dan mn level 1 gehaald. Level 2 ga en kan ik niet meer doen dit seizoen, dit is de laatste cursus die we doen dit seizoen. De bergen sluiten namelijk 12 en 19 april.

Ik begin zo’n beetje door mn onderwerpen heen te raken. Nog paar kleine anecdotes en dan kan ik lekker mn nest in haha. 3 dingetjes nog, ten eerste mocht ik laatst in de bedrijfsauto rijden. Een super vette 4wd met dikke graphics etc. Ik zal zo foto op Facebook zetten maar je kan hem ook zien op onze homepage www.apexmountainschool.com dan komt ie vanzelf langs bij die fotos bovenaan.

Ook heb ik een minor gekozen, Business of sport and events. Lijkt me
best vet! Vond het moeilijk kiezen maar denk dat dit wel vet is om over te leren.

En als laatste, vanwege het tijdsverschil is het hier na werktijd te laat om te skypen met NL, dat doe ik dan ook tijdens pauzes op werk. Tenzij er dus mensen uitgaan. Zo heb ik gisteravond een aantal rondjes meegedaan met een drankspelletje met mn huisgenoten! Geniaal! Vervolgens terwijl zij op de fiets naar de stad aan het gaan waren nog beetje zitten lullen en ze gingen toen nog even langs een feestje waar nog 2 van mn huisgenoten waren en daar echt nog 20 min met allemaal mensen zitten lullen via Facetime (zelfde als skype).

Ok, mn ogen vallen nu echt dicht. Ik ga lekker slapen. Ik moet zeggen, sinds ik hier ben heb ik nog geen dag na 9 uur geslapen, vaak om 7 uur al op. Iets wat een student toch niet makkelijk doet haha. Vooral niet aangezien ik de 2-3 weken voor ik hierheen kon, niet veel te doen had anders dan wachten op formulieren voor mn visum. College was al voorbij toen. Moet eerlijk zeggen dat ik t wel lekker vind om de hele tijd bezig te zijn met allemaal leuke dingen maar uitslapen is ook leuk :p
Nou dat was em! Ik zal proberen de volgende iets eerder te schrijven!

Ciao

  • 29 Maart 2015 - 19:54

    Trudy Captein:

    Wat een mooie tijd en mooie verhalen Lucas!
    Geniet ervan en heb de tijd van je leven!
    groetjes,Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lucas

Een blog van de reis die ik en Lilly gaan maken. Australië van 15 april - 31 juli en Nieuw Zeeland (zuidereiland) van 1 tot 22 augustus.

Actief sinds 15 April 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 4800

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 17 Juni 2015

Little Kate goes USA

15 April 2011 - 23 Augustus 2011

Aussie & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: